Mesures adoptades pel Govern d'Espanya:

Fins aquest moment, les mesures adoptades pel Govern d'Espanya es recullen en dos decrets:

• Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. Va entrar en vigor el 2020.03.14 i tindrà una vigència de 15 dies naturals, si bé, successius decrets podrien modificar o ampliar les mesures establertes en ell.

• Reial decret llei 8/2020 de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social de l'COVID-19. Va entrar en vigor el 2020.03.18 i les mesures contingudes en ell mantindran la seua vigència durant el termini d'un mes, sense perjudici que puguen prorrogar-se pel Govern mitjançant un nou Reial decret llei.

 

Resumim, breument, les mesures de protecció als consumidors publicades en aquests Reials decrets relatives a l'subministrament de gas i electricitat:

• Els subministradors d'energia elèctrica, gas natural i aigua no podran suspendre el subministrament a aquells consumidors considerats com a vulnerables, vulnerables severs o en risc d'exclusió social, d'acord amb la definició continguda en els articles 3 i 4 de el Reial Decret 897/2017, de 6 d'octubre, pel qual es regula la figura del consumidor vulnerable, el bo social i altres mesures de protecció per als consumidors domèstics. Entenem que, els consumidors als quals es refereix aquest article són els que ja han acreditat el compliment dels requisits i estan reconeguts com a tal, és a dir, aquells que ja tenen concedit el Bo Social en alguna de la seua categoria. Aquesta mesura té una vigència d'un mes després de l'entrada en vigor de l'RD-llei 8/2020. Els que no ho han acreditat encara, haurien de fer-ho seguint la normativa oficial a l'respecte.

• S'han prorrogat fins al pròxim 15 de setembre de 2020 la vigència dels Bons Socials d'Electricitat que havien de caducar abans d'aquesta data. Et recordem que, per tant, la renovació dels bons socials afectats s'ha de fer amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a l'15 de setembre, presentant la mateixa documentació i seguint els mateixos passos que per a sol·licitar-ho.

• Es congela la TUR de gas natural per als dos pròxims trimestres.

• Es congela el preu dels GLPs (butà) envasats i per canalització per als propers 6 mesos.

• Durant l'estat d'alarma o les seues possibles pròrrogues, s'interromp el termini per a la devolució de productes comprats per qualsevol modalitat, bé presencial bé on-line. El còmput dels terminis es reprendrà en el moment en què perda vigència el Reial Decret 463/2020 o, si s'escau, les pròrrogues de la mateixa.

• Pròrroga per un any, des del 2020.03.15, de la vigència de el document nacional d'identitat. Aquesta pròrroga permetrà que puguen renovar-se qualsevol tipus de certificat en aquest període.

Mesures adoptades pel Grup Iberdrola:

Addicionalment, el Grup Iberdrola ha adoptat les següents mesures:

• S'han aplicat totes les mesures de prevenció necessàries per tenir cura de la salut dels nostres clients i empleats, tant propis com subcontractats, i seguim treballant per garantir el millor servei.

• Com a conseqüència dels canvis en els hàbits de consum dels nostres clients i derivats de la situació actual, s'ha activat un pla d'assessorament a clients per adaptar la seua tarifa a la qual siga més avantatjosa.

• Es permetrà llars, pimes i autònoms que ho sol·liciten la flexibilització dels pagaments, mitjançant el fraccionament de les factures fins a 12 mesos i sense cost.

• Els punts d'atenció presencial d'Iberdrola es troben tancats. Per assegurar l'atenció i assessorament als consumidors, recordem que tenim a la seua disposició els nostres canals digitals, així com el nostre servei d'atenció telefònica, a qualsevol hora del dia i tots els dies de la setmana.

• A través del web de CURENERGÍA es facilitaran els missatges informatius relatius corresponents a la pròrroga dels Bons Socials elèctrics.

Amb la confiança que en breu superarem aquesta situació entre tots, esperem que aquesta informació puga resultar d'utilitat i restem a la seua disposició per aclarir qualsevol informació, dubte o consulta. '